Halo 5 po třech měsících

Vždy když vyjde hra, která silně spoléhá na hru více hráčů, tak se objeví otázka: a jak to bude za půl roku? Bude tu hru ještě někdo hrát (mrk mrk Evolve)? Opraví vývojáři všechny neduhy(mrk mrk Battlefield IV)? A na mysl vystane mnoho dalších otázek… Půl roku však ještě sice od vydání Halo 5 nebylo, ale i přesto se toho stalo ve světě pět set let vzdálené budoucnosti hodně. Pojďme si o tom všem říct!

Nové mapy

Na co všichni asi nejvíce čekali jsou nové mapy. Halo 5 přineslo standardní nálož map, ale když je ta hra tak dobrá, chcete jich prostě více! A vývojáři nám šli s našim chtěním naproti. Nejprve si povíme o mapách, které přišly jako první: o 6 big team mapách, které byly stvořeny ve forge. Za tenhle přístup se na 343i strhla celkem oprávněná kritika, ale na druhou stranu první mapy přišly dva týdny po vydání a člověk asi ještě nemohl očekávat od nuly vybudované mapy. Osobně se však ke kritice přidat nemůžu, protože mě velké mapy dost baví a nejsem zas tak úzkostlivý, abych potřeboval nejdokonalejší grafiku. Za zmínku také stojí, že mapy stvořili ti nejlepší forge tvůrci celé Halo komunity. Někteří se vydali cestou remakeů, někteří vzali ze starých map pouze myšlenku a někteří začali tvořit od píky. 

Výsledkem je příjemné spektrum map, jež ukazují v plné síle sílu nového forge, kterému se budu věnovat samostatně. Bohužel mapy v lesním prostředí jsou docela ošklivé a kazí dojem ze hry, naopak mapy z prostředí zasněžených hor vypadají skvěle.

Dalšími dvěma přídavky byly Overgrowth a Riptide. Dvě barevné, přírodně-industriální mapy do areny. Obě dvě jsou „remixy“ map původních (resp. Plaza a Fathom), přesto z 80+ % jsou poskládány zcela nově a s oběma jsem velmi spokojen. Overgrowth se zaměřil hlavně na boj v uzavřených prostorech, kde je velmi těžké se na první pohled orientovat. Odměnou však bude adrenalinová jízda s brokovnicemi, meči a granáty. Riptide naopak přinesl mapu, která využívá otevřené prostory a vertikální dominanci. Riptide navíc evokuje feeling map starých dílů – je krásně osvětlená, barevná a navíc v sobě skrývá jedno překvapení! 

 

overgrowth-screen-04-ed116cfaaf714946ac222ea14dea3380

Overgrowth, remix Plazy


Další mapou je Warzone gigant Battle of Noctus a jeho assault varianta Urban. Noctus je velké město plné otevřených prostranství, kde není nouze, jak o boje na velmi vysoké vzdálenosti, tak na bitvy ve vozidlech či uvnitř úzkých chodeb. Zajímavostí této mapy je, že se zde Warden Eternal objevuje hned dvakrát a tak dává více prostoru obrátit výsledek hry. Bohužel Noctus je kvůli svému zařazení do Warzone o něco ošklivější a rovná estetika výslednému dojmu moc nepomáhá. Variace Urban poté mění denní dobu na noc a nahrazuje prostřední základnu základnou jinou.

 

h5-guardians-arena-riptide-01-b1d8fc5e239646319cfce03e8210ebc0

Riptide, remix Fathomu


Už jen krátce se zmíním o houfu uživatelsky vytvořených Breakout map, které byly přidány k těm základním. Ty prochází hlasováním a sami hráči si vybírají, které zůstanou a které ne. Tyto kousky naprosto plní svou funkci a komunita na nich předvedla, jak sama skvěle umí designovat. 

(Jedna mapa Halo 5 opustila: jednalo se o tu druhou Forge launch mapu, která prostě nefungovala, jak měla. RIP.)

FORGE

Editor vlastních map v den vydání sice absentoval, ale dočkali jsme ho o dva měsíce později – a čekání se naprosto vyplatilo. Forge přinesl tři rozdílná prostředí – klasické lesy, zasněžené hory a prázdný vesmír – a hlavně spoustu nových a ve světě Halo revolučních vlastností. Mezi tou největší patří skriptování, kdy je možné vytvářet jednoduché mechanismy, které se hodí hlavně do různých miniher. Další novinkou je svařování objektů k sobě. Tvůrci přišli na zajímavý trik a to ten, že když stavební kostky například přilepí na ghosta, tak mohou vytvořit zcela nové vozidla. Už jsem proto viděl funkční Millennium Falcon nebo kompletní sestavu závoďáků z prvního dílu Star Wars, nemluvě o elephantovi z Halo 3. Další novinkou jsou různé efekty: stačí velice jednoduše upravit barevné nasvícení a najednou máte z vesmírného prostředí poušť za bílého dne! Nebo pomocí jednoduchého efektu, který přelétává přes obrazovku, vytvořit sněžení nebo písečnou bouři. To výrazně rozšiřuje barevnost a styl map a už to nejsou všechno jen stejné šedo-zelené placky z dob starších dílů! 

O nových objektech se nemá ani cenu rozepisovat – v rámci Halo možností už jste schopni vytvořit téměř cokoliv. Důkazem je i tento seznam jenž obsahuje odkazy na remaky většiny starších Halo map. Pamatujete třeba na tu mapu z Halo 2, přes kterou projížděl smrtonosný vlak? Tak díky scriptování rozsévá smrt vlak i zde!

A forge se změnil ještě v jiném ohledu – dostává updaty. A už teď je potvrzeno, že se dočkáme katalogu vlastních pospojovaných objektů (takže se tvorba nových map výrazně urychlí) a hlavně, 343i dělají na fileshare, který zde bolestivě chybí! A moc bych si přál, aby tvůrci zabudovali i prohlížeč na custom games, jelikož stejně veškeré zápasy jedou na serverech od Microsoftu, tak není žádný důvod proč to nedovolit! (V historii vše běželo na bázi peer-to-peer a hru mohl hostit jen člověk s dobrým internetem.)

 

2967410-1

Remake Standoff z Halo 3… to si mohli odpustit!


Nové zbraně, karty

Tvůrci samozřejmě dojí dál i req systém, kde každý měsíc přibudou nové kartičky, skiny a variace zbraní. Krom toho se ve hře objevily i dva relikty z minulosti: starý raketomet s ikonickým vzhledem a naprosto famózní battle rifle z Halo 2, která zaktivuje slzné kanálky všech Halo nostalgiků. 

Přidávání nových kartiček však osobně vidím jako povinnost, když tvůrci vytvořili mikrotransakční systém – a je výhodou pouze pro ně, když ho budou neustále zásobovat novým zbožím. Jakožto hráč, co po nějakých 130 hodinách má pouze pár desítek procent odemknutých věcí, to naprosto ignoruji, protože šance, že nějakou novou věc zrovna v tomto období dostanu, je mizivá.

Hráči dostali ale nějaké balíčky v dárkovém balení – třeba o vánocích se rozdával emblém Spartana Clause. He he.

Targu statisticky:

  • nahráno kolem 140 hodin
  • 58 level
  • 403 her v Areně
    • 4699 zabitých nepřátel
    • 4540 úmrtí
  • 102 her ve Warzone
    • 1797 zabitých nepřátel
    • 1857 úmrtí
    • 100 ovládnutých základen
    • 42 % výher
    • 4 zabití Warden Eternalové

Opravy

343i se věnuje i opravám hry, neustále vylaďuje matchmaking – který je snad nejlepší v celé sérii! I ve Warzone najdete hru během okamžiku, hra nelaguje (pokud není problém na vaší straně) a oproti takové Halo kolekci je zážitek někde jinde. Mezi další opravy například patří i lehká změna zbarvení modrých spartanů, nějaké změny v req systémech, vylaďování playlistů a herních módů. Přibyly i nějaké nové ukazovátka v menu, přesnější nastavení ovladače a větší customizace míření. 

Nové módy

Do stálé nabídky módu přibyl pouze Big Team s jeho variantami – slayer, capture the flag a strongholds. Tento mód zařazen také jako první social playlist, kde nezáleží na ranku, a jde pouze o čistou zábavu. Na druhou stranu se každý týden a víkend objevovaly nové dočasné módy – jeden z nich Arena breakout – breakout na normálních mapách – se dostal do hry i natrvalo, než ho tvůrci z playlistu odebrali. Na některé esenciální módy se bohužel ještě čeká. (Infection, kde jsi???)

halo-5-guardians-h2-br

Návrat legendy!

Závěrem

Halo 5 každým měsícem roste – a to zcela zdarma. Každá hodina navíc mě utvrzuje, že toto je to nejlepší Halo po stránce multiplayeru, které kdy vyšlo. Nemáme sice k dispozici všechen vytoužený obsah, ale i přesto hra nikdy nenudí. Důkazem je i podle tvůrců nejmenší odliv hráčů po launchi v sérii (ačkoliv absolutně těch hráčů nebude tolik, jako v dobách Halo 3) a zájem o Halo ze strany esportu – dokonce jsme viděli Halo turnaj na nedávno proběhlých X-games! A neustále probíhá celosvětový šampionát, kde prizepool přesáhl dva miliony dolarů!

Co bude dál?

Tento měsíc se dočkáme updateu, který přinese módy s míčem! Ano, Grifball je zpátky a potvrzena je i nová mapa, zasazena do vesmíru, která by již neměla být žádným remixem. Krom toho, a to jsem měl napsat asi o větu dříve, ke grifballu přibude i gravity hammer! První zástupce technologii brutů! A další obsah je zatím zahalený tajemstvím, ale jelikož je únor nejkratším měsícem v roce, tak se jeho odhalení dočkáme brzy!

Komentáře

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Připojte váš komentář!

Můžete používat Texy! syntaxi.

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.

Poslední komentáře