Destiny Beta: Pohled Halo fanouška

Destiny se jako jedna z mála her dostala na můj letošní seznam must-have. Přeci jen, hry od Bungie miluji, vlastním každé jejich Halo a živě jsem sledoval celé jejich působení až do roku 2010, než ohlásili spojení s Activision a oznámili Destiny. Rána přišla až s první prezentací, kdy se hra v podstatě ukazovala jen pro PS fanoušky a pokud by to člověk sledoval jen tak letmo, mohl by získat dojem, že hra je dokonce exkluzivní na Japonské konzole. A tak to pokračovalo až do bety, která trvala celý minulý týden. Ale už při dalších videích jsem nabyl dojmu, že to prostě bude open-world Halo v jiném universu a začal jsem se těšit. Potvrdila beta moje očekávání nebo zapůsobila jako studená sprcha po prochlastané noci? 

vystrizek1

Začnu singlem-misemi-coopem. Zde se hra od Halo naprosto odlišuje – stává se jakousi seriozní napodobeninou Borderlands od Gearboxu. Váš vytvořený avatar (z né zrovna široké možnosti customizace) pobíhá v centrální otevřené lokaci, která nepatří zrovna mezi nějaké velikány, a z ní chodí do misí, které vás vedou do uzavřených komplexů, tunelů a míst. Nepřátel je zde plno a je jedno, který proti vám stojí – prostě do něj stačí střílet tak dlouho dokud mu nespadne viditelný HP bar na nulu. Absurdní situace jsou v boji s bosy, kteří se od obyčejných protivníků liší tím, že mají velmi omezenou zásobu postupu (například teleportace nad hráče > střílení > teleportace pryč > střílení > teleportace nad hráče > …) a k tomu brutální zásobu životů. Brutální? Jo, i ve třech se stává, že střílíte do protivníka i deset, patnáct minut a přitom se zoufale nudíte. 

Zatímco v Halo hraje hlavní roli využívání správných zbraní ve správný čas na správné protivníky, zde nic takového nenajdete.  Zbraně sbíráte jak na běžícím pásu, přičemž je zde pár základních druhů, které se liší damage číslem a dalšími bonusy. 

Příběh v betě se ještě příliš nerozjel a jeho prezentace byla doposud nic moc. Asi dvě nebo tři animačky a zbytek obstarává „Ghost“ – něco jako 343 Spark z Halo – který hráče doprovází a znuděným hlasem Tyriona z Her o trůny vám vysvětluje, co se vůbec děje. A abych pravdu řekl, ani mě to nějak nezajímalo. Animačky byly třeba pěkné, ale příběh se zatím motal kolem toho, že někam jdete a něco tam musíte najít. K tomu navážu s misemi, které moc originality nepobraly – jdete tunelem – někde na něco čekáte, mezitím na vás útočí nepřátele, pak bojujete s dalšími a dalšími protivníky, než dorazíte například k závěrečnému bosu, aby vás hra teleportovala zpět do menu. A hra je uměle natahována tím, že na vás v jedné místnosti pošle kupříkladu až tři vlny nepřátel, kteří vás šíleně přečíslí a celá vaše parta se tak zasekne v jedné lokaci na dost dlouhou dobu.

Osobně si tedy myslím, že single-player hráč si tuhle hru vůbec neužije – střílení se brzy stane opakujícím a příběh nevypadá na to, že by vás dokázal pořádně ponořit a napínat tak, abyste to díky němu dokázali skousnout. Ale zatím se jedná jen o betu a pokud si tvůrci něco schovávají, je to jen dobře a já je za to pochválím. Ale pokračujme.

vystrizek

Samotná hra je jinak pěkná, zvuky jsou fajn, menu je skvěle zpracované (i když bych hlavní hub lokaci odstranil) a hudba je úžasná. Základ hry je tedy dobrý, výborný a řekl bych špičkově řemeslně zpracovaný, kdyby nebylo šíleně dlouhých loadingů a divného připojování do party jiných hráčů – kdy i když jsem ve hře byl vedle hráče, tak při joinutí mě hra vykopla a já se objevil někde na respawnu. Proč to nemohlo být instantní? Možná se jednalo o nějakou chybu.

Mnozí hru navíc nazývají MMO – a já jim nemůžu dat za pravdu. V jedné lokaci potkáte (a pokud vůbec) jen pár hráčů – hra má prostě blízko k takovému GTA ONLINE, které bych MMO taky nenazýval. Dalším bodem je obsah, který nebude zas tak masivní, jak všichni očekávali – pokud sledujete tu bouři, co se kolem vývojářů poslední dva dny rozjela, tak víte o co se jedná. Ale to je ještě předčasné soudit, osobně tipuji, že hra na kompletní dohrání více než takových 20 až 25 hodin nezabere. Pokud to teda nenatáhnou hodinovými boji s bosy… což je po zkušenostech v betě dost možné a pravděpodobné. 

Teď přijdu k něčemu, s tím asi mnozí nebudou souhlasit, ale pořádně zkritizuji soutěživý MP – který jakoby vypadl z Halo – stejné ovládání, stejný hub, otravný announcer, stejné ovládání vozidel… ale celé je to strašlivě pomalé a díky tomu že máte výbavu ze story (takže už nezáleží na skillu, už nehledáte zbraně na mapě…), tak nevyvážené a  podle to mě působí hrozným dojmem. Upřímně jsem si dal pár zápasů a už jsem neměl chuť se k tomu vracet, místo toho jsem si přepnul HDMI na jedničku a zahrál si Halo 4, které je prostě o několik vyšších lig daleko. 

Předpokládám, že soutěživý MP zde bude na rozdíl od Halo jen jako bonus navíc, abyste předvedli svou postavu i v jiném světle. Ale tím to taky končí. Zatímco v Halo (a v dalších FPS MP hrách jako BF, CoDko,…) strávíte 90% času v multiplayeru proti cizím hráčům a 10% v misích, zde to bude naopak. Nepotápěl bych kvůli tomu však celou hru… jen je škoda, že se promarnila tak skvělá příležitost vytvořit zábavný a velký MP. 

Pro koho teda hra je? Pro partu kamarádů, v takových třech hráčích to bude zábava a hra určitě zabaví na desítky hodin a s dalšími DLC hodiny budou přibývat. Jen pro hráče, kteří si chtějí taky zahrát kvalitní singl, nebo si užít úžasný MP, tak bych vydržel až do recenzí, které nám prozradí věci, jež beta prostě nemohla. Já zatím vyčkávám. 

Komentáře

Doposud nebyl připojen žádný komentář. Buďte první!

Připojte váš komentář!

Můžete používat Texy! syntaxi.

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.

Poslední komentáře